نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب برای نظافت کفپوش لمینیت

نظافت آلودگیهای خاص را نمیتوان بعهده تعویق انداخت
1,407

نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب برای نظافت کفپوش لمینیت

 

قبلا طی یادداشتی به موضوع نظافت کفپوش لمینیت پرداخته ایم. اینجا میخواهیم به نکاتی درباره انتخاب شوینده مناسب بدین منظور اشاره کنیم.

شوینده ها را بطور کلی به دو دسته ” شوینده های اسیدی” و ” شوینده های بازی” تقسیم می نمایند. شوینده های قوی به رویه کفپوش لمینیت آسیب میزنند.

قبل از استفاده از کاردک به آلودگی مربوطه محلول سرکه را اسپری کنید

نظافت و شستشوی کفپوش لمینیت منازل و ادرات, مثل بسیاری موارد دیگر شامل نظافت های روزانه, هفتگی و ماهانه است که هریک شامل سطحی از نظافت است. مسلما در نظافت روزانه نمیتوان همانقدر وقت و انرژی گذاشت که در نظافت اساسی ماهانه لازم است.

اسپری محلول آب و سرکه جهت زدودن آلودگیهای خاص به رویه کفپوش آسیب نمی زند

اما وقتی قهوه, شربت, روغن یا . . . چائی بر کفپوش لمینیت ریخته, . . . یا آدامس افتاده و به آن چسبیده, لازم است بخش مربوطه را بلافاصله نظافت نمود و آنرا به عهده تعویق نینداخت.

نظافت آلودگیهای خاص را نمیتوان بعهده تعویق انداخت

در چنین مواردی نمیتوان صرفا به آب و دستمال نمدار اکتفاء کرد. پیشنهاد ما استفاده از محلول سرکه است. سرکه را میتوان در سطلی آب ریخته و رقیق نمود و یا محلول سرکه و آب را در ظرف مخصوص اسپری ریخته و بر قسمتهای آلوده پاشید.

                 سطل محلول آب و سرکه

این محلول تقریبا بر اغلب آلودگیها موثر بوده و آسیبی به رویه کفپوش لمینیت نمی زند. باید دقت نمود که بعد از نظافت با محلول سرکه, سطح کفپوش لمینیت را بلافاصله با دستمال مرطوب شستشو و سپس خشک نمود.

برای نظافت و شستشوی کفپوش فضاهای بزرگتر از دستگاههای اسکرابر استفاده میشود که آنرا برای فضاهای محدود منازل توصیه نمی کنیم. در منازل و ادارات کوچک بدین منظور میتوان از انواع جارو برقی و دستگاههای بخارشوی استفاده کرد.

   دستگاه اسکرابر جهت شستشو و نظافت                                 فضاهای وسیع

یکی از نکات مهم در نظافت کفپوش لمینیت, با توجه به درز بین قطعات لزوم دقت و سرعت است تا آب و شوینده ها به لایه زیر کفپوش لمینیت نفوذ ننماید.

در یادداشت قبل اشاره شده که قبل از شستشو و استفاده از هرگونه شوینده, لازم است سطح کفپوش لمینیت را کاملا از هرگونه گرد و غبار پاکسازی نمائیم. در غیر اینصورت, آب و شوینده ها بجای نظافت و براقیت سطح کفپوش لمینیت باعث چرک تر شدن رویه آن میگردند و باصطلاح چرک به خورد کفپوش میرود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.